4 februari 2013

Energi!

Det finns energitjuvar lite varstanns i mitt liv...
Dom tar och tar men inget får man igen...
Så tråkigt...
Och så tänker jag -Jaja, men dom kanske behöver min energi?
Så ger jag dom lite mer och så tar dom all min energi..
Konstigt hur folk funkar...
*
När man stöter på dessa dilemman så tänker jag iaf igenom hur jag är själv mot människor i min omgivning..
Är jag en energitjuv eller ger jag och tar lika mycket?
Jag tycker inte att jag begär mycket av mina medmänniskor, bara att dom ska vara...
*Ärliga
*Rakt på sak
*Respektera mitt liv och mina val
***
Sen kan jag ärligt säga att jag är superdålig på att höra av mig, speciellt till mina vänner...
Men ni får tyvärr ta mig som den jag är, har varit såhär sen jag börja umgås med vänner...
Kommer så väl ihåg när jag tyckte jag behövde ensamtid...då ljög jag om att jag skulle städa mitt rum och i själva fallet så satte jag mig och lekte själv med mina barbies eller spelade sims...
Jag måste ha min ensamtid!
Ingen förstog mig då och tror inte dom riktigt fattar idag heller...
Jag är en ensamvarg :)
Även fast jag älskar att umgås med mina vänner då och då...
***
Förstår ni??
***
Men, tack godegud så finns det personer nu i mitt liv som ger mig så otroligt mycke energi! :)
Ja, min mor har ju alltid funnits där, och hon är bra på att märka när jag behöver energi och hon vet exakt hur mycket jag behöver också...Men hon är ju min mamma ;) så det är liksom hennes jobb att fixa det där :)
*
Min älskade gubbe ger mig mycket härlig energi..
När han är glad så är jag glad, han smittar av sig! :)
Och när han tittar på mig så fylls depån upp på en gång ;)
*
Sen hans underbara familj och släkt!
Många som ger en bra energi! Varma och härliga personer som man blir glad av att bara titta på och så osjälviska!
*
Inget jag-jag där inte ;)
****
Sen kan jag förstå dom personerna som aldrig lärt sig att ge, utan bara tar så mycket dom bara orkar för att kunna överleva...för att dom haft en jobbig uppväxt...tex
Men jag behöver min goda energi!
Så snälla-Ska du ta energi av mig så ge gärna lite tillbaka..Jag kräver inte så mycket, bara att du ska lyssna på mig och förstå mina behov ibland...Och acceptera dom!!Inte trycka ner mig..
**
Ja jisses...det blev ett långt inlägg det här..Men jag behövde få ut det... Kanske någon förstår mig?? :)
*****

Inga kommentarer: