23 maj 2013

Long time no see!

Hej!
Nu är hon här!Våran efterlängtade bebis!
Och som ni alla vet så går tiden fort när man har roligt ;) eller i det här fallet både roligt och fullt upp...
*
Den 30 mars så kom hon äntligen ut i världen efter ca 9 månader och 2 dagar+27 timmars jobbande för att få ut henne :)
Envisa barn!
*
Kan ju summera förlossningen lite snabbt för den nyfikne...
*
  • Vattnet gick 00.00 och det forsade (enligt mig)
  • Vi åkte lugnt och fint in till fl med en ituklippt willyspåse och ett badlakan. (Jonas mena på det att det gick fortare hem än dit, pga alla dårar på hemvägen som snigla efter vägen)
  • Väl inne på förlossningen så fnissa dom åt en när man kom med badlakanet mellan benen...(som att dom inte sett det förr....)
  • Sen började mitt livs lopp!
  • Fick lustgas (som var lika underbar som alla som testat den säger) Måste bara skryta och säga att dom tyckte att jag skötte gasen fin-fint!
  • Sen när det började bli lite jobbigt så bad jag om en eda (epidural-bedövning i ryggen) Men fick vänta ca 2 timmar innan han kom. Det fanns 2 stycken som fick sätta eda och båda var fullt upptagna...Typiskt min tur :/ Och när han klev in i rummet så utbrast jag "Tack gode gud!!!" Och mummla något om att "du måste vara den mest uppskattade på hela förlossningen"
  • Sen mådde jag som en prinsessa tills det var dags att krysta....
  • Vissa vill jämnföra födandet med att, jag citerar "skita ut en melon" Och ja, det stämmer bra det! Kändes stört omöjligt att jag någonsin skulle få ut ungen ur mig...Så jag tappade fattningen där några gånger, men tillslut efter en lång tids krystande, på manande av Jonas och dom runt om mig och den hemska sugklockan så kom vår underbara dotter till världen...Och den känslan när man får upp sitt barn på bröstet för första gången, det går inte att beskriva bättre än
Det var det häftigaste, mäktigaste och underbaraste jag varit med om!
Men även det ondaste...

Så den 30/3 03.39 så kom våran dotter

Line

till världen :)

Kan ju för skojs skull berätta att dom sydde mig i ca 45min efter och när jag frågade hur många stygn det blev så ville hon inte berätta...
Men nu ca 7 veckor efter så är jag som ny igen ;)
Och här är hon, men nuförtiden så är det sällan man ser ögonlocken stängda :) Hon ska se allt!
****

Inga kommentarer: