12 mars 2013

Mindre kaos..

Pust!
Känns lite skönare nu...Vi har kontroll över kaoset!
*
Köksdetaljerna är där dom ska vara, nu ska det sista kopplas in och sen är det såkallat "lull-lull" kvar...
Mosaik-Målning-Lister-Olja bänkarna osv..
*
Underbart!
Man var ju lite rädd att man inte skulle få ett fungerande kök innan bebis kom ut...
Men verkar som det nu i alla fall :)
*
Tack alla som hjälpt oss! Vet inte vad vi tänkte innan vi började det här jätteprojektet (för oss)..
Tack!!! :)
*
Över till något annat...
Idag är det 15 dagar kvar till beräknat datum för vårat älskade barn att se världen :)
Fy vad jag längtar!!!!
*
Märker av nu att kroppen beter sig annorlunda..Känt av förvärkar och har en annan slags trötthet/känsla i kroppen dygnet runt..
Men det kan ju bero på att jag gått upp strax under 20kg..:P
*
Ska bli underbart att få ut bebis!
Vill få tillbaka min kropp som jag hade innan (och kanske lite bättre till-och-med)
Förstå mig rätt nu...Jag älskar att titta på min stoora mage och se den röra sig och känna mig stolt över att jag ska få bli mamma, men den lilla har liksom tagit över min kropp och jag vill bara se h*n, och jag vill känna att "Det här är jag" när jag tittar mig i spegeln...
*
Jag tittar på bilder på mig innan och jämnför mig med spegelbilden och det känns inte rätt...
*
Kroppen kommer aldrig bli som den var förr, bristningar har jag lite varstans och brösten och mage blir aldrig detsamma, men det gör inget!
Bara jag kan titta mig i spegeln och känna att
-Där är hon, där är den där Sabina jag vill vara.
Pigg-Glad-Positiv...Förstår ni? ;)
*
Därför har jag bestämt mig för att inte ta några "fina" kort på mig som gravid...Jag tar hellre några sen med Jonas och våran lilla bebis :)
*
Tror jag längtar mest efter att se våran bebis i Jonas famn och se hans glädje och stolthet...Det blir fränt!
*
BB-väskan är redo i hallen efter lite tjat från min mor ;)
Och Jonas kom på här att han var tvungen att ha bilen framöver...
Jag ser ut som ett frågetecken..
-Ja, men tänk om det sätter igång när jag jobbar? säger Jonas
-Ja, men...Jag kan väl köra in...? säger jag, min dummer!haha
*
Jo tjena, att jag kommer klara av att köra in bilen till stan (ca 15km) med värkar...så nu har han bilen för jämnan, och det är väl lika bra, för köra bil är inte lätt nu med en stor mage. ;)
"ibland" är man korttänkt...:)

Blond och glad och positiv :)

Om ca 1½månad så har det gått 1 år sen den här bilden :) Vilka vårkänslor man får!
Inte visste man då att man skulle ha ett hus och en bebis om ett år från det datumet!
Helt sjukt...


Några dagar efter dom här 2 bilderna blev tagna så fick vi reda på att vi skulle få en bebis till våren!
Redan börjat packa för att flytta till huset... :)
Måste flika in att mitt hår vuxit som ogräs sen jag blev gravid :) Härligt!
Påminn mig om att jag passar bäst i långt hår om jag kommer på att jag ska klippa mig kort igen!!!! ;)
Nej, nu lär jag sätta igång med någonting! Morsan kommer om några timmar och klipper mina allt för slitna toppar :) Skönt!

Inga kommentarer: