28 januari 2013

En dans på rosor??

Det här med att vara gravid...
Vart tusan har jag fått det ifrån...att det ska vara en dans på rosor att vara gravid??
Att man skulle gå på rosa moln hela dagarna??
*
Jag måste drömt det...
*
Nog för att man har superfina ögonblick, absolut!
När bebisen sparkar och hickar och visar att den är där :)
*
När man tittar på sin gravida kropp och är stolt över att man bär på ett liv, mitt hjärta pumpar för 2.. så underbart!
*
När man slipper vara den där som glor på andras gravidmagar och nästan hatar dom för att dom bär på ett liv och inte jag..
*
MEN
*
Det är bannemig inte lätt att vara gravid!
I mitt fall så har jag råkat ut för foglossningar..Det började smått med att det kändes som att någon hade sparkat mig, hårt, mellan benen...
Och nu så måste jag ha en kudde mellan knäna när jag ligger ner och när jag ska ta mig ur liggande position så måste jag vara väldigt försiktig för att inte skrika av smärta..
Känns som knivar som sticks in mellan "fogarna"
*
Sen har man ju passerat 90kg...jag började med att väga 75kg :P
Det är väl en sak att långsamt gå upp i vikt, men att helt plötsligt väga 15kg mer än man någonsin gjort är jobbigt..
till råga på allt så har jag gjort illa armen??
Haft ont i den i flera dagar?
Och det gör det ju inte lättare när man ska försöka ta sig ur säng eller  soffa..det är en pina!
*
Sen har vi halsbrännan från helvetet!
Tänk er att helt plötsligt fundera
-Ska jag spy??Eller är det bara halsbränna?
*
Nä, fy då...Inte konstigt att man inte ser så många höggravida ute, jag kan tänka mig att dom stannar hemma och försöker överleva dessa sista veckor...
*
Det är ju inte nog med alla dessa krämpor..
Man känner sig ju som en tjock jäkla pingvin som vaggar fram och helt plötsligt har en vacker dubbelhaka :P
Sexig är det minsta man känner sig!
*
Vacker?? Ja, när man duschat, sminkat sig, fixat håret och fått på sig heltäckande kläder :)
Så det där om att man blir så vacker när man är gravid (utan att göra något) tror jag INTE på...
****
Nej, nu ska jag försöka få till den här dagen med lite positiv energi!!
Jag ska nämligen på första föräldrakursen idag! :)
Och jag tänkte snoffsa till mig för en gångs skull så man känner sig vacker, kanske sminket håller tills min älskade gubbe kommer hem :)
*
Kan ju vara trevligt för han att komma hem till en vacker och strålande sambo! :)
*
Vackra pinuppor!
Gjord av min favoritkonstnär!
Gil Elvgren



Inga kommentarer: